FAQ


FAQ Leonardo AdvantageCLUB/ Miles & More



1. Hoe kan ik lid worden van de Leonardo AdvantageCLUB?
Registreer u gewoon online op de website van Leonardo Hotels Leonardo AdvantageCLUB. Het Leonardo AdvantageCLUB-lidmaatschap is gratis.

2. Wat gebeurt er na de registratie?
U ontvangt per e-mail een welkomstbericht met een activeringslink. Door op deze link te klikken, kunt u de activering van uw ledenaccount voltooien en kunt u daarna inloggen op de website van Leonardo Hotels.

3. Wat gebeurt er wanneer ik mijn wachtwoord vergeet?
Klik op "Wachtwoord vergeten?" onder het inlogvak op de website van Leonardo Hotels en u ontvangt een link via e-mail om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.

4. Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
U kunt al uw gegevens wijzigen via het tabblad "Mijn account".

5. Hoe kan ik punten verdienen?
Zodra u zich hebt geregistreerd, verdient u automatisch punten voor elke in aanmerking komende reservering in een deelnemend Leonardo Hotel. De volgende hotels nemen niet deel aan Leonardo AdvantageCLUB: Leonardo Hotel & Residenz Leipzig, SENTIDO Cypria Bay by Leonardo, Leonardo Laura Beach & Splash Resort en Leonardo Plaza Cypria Maris Beach Hotel & Spa. Punten worden alleen gecrediteerd voor reserveringen die zijn gemaakt via uw Leonardo AdvantageCLUB-account op de website, via onze centrale reserveringskantoren, direct bij het hotel of reisbureaus die een GDS-systeem gebruiken, dat rechtstreeks is verbonden met Leonardo Hotels.

6. Kan ik punten verzamelen door een Leonardo Hotel te boeken via een andere website of via een derde partij?
Nee, u verdient alleen punten voor verblijven die geboekt zijn via de homepage van Leonardo Hotels, de centrale reserveringskantoren van Leonardo Hotels, direct bij het hotel of reisbureaus die een GDS-systeem gebruiken, dat rechtstreeks verbonden is met Leonardo Hotels.

7. Ik ben zojuist lid geworden van de Leonardo AdvantageCLUB maar heb kort voor mijn registratie in een deelnemend hotel verbleven. Kan ik punten sparen voor dat verblijf?
Neen. Punten kunnen niet worden verdiend voor een verblijf voorafgaand aan uw registratie en activering van uw account.

8. Hoe wissel ik punten in?
Om punten in te wisselen, logt u in op uw Leonardo AdvantageCLUB-account. Houd er rekening mee dat het aantal in te wisselen punten kan variëren, afhankelijk van de hotelcategorie, verblijfsperiode en kamercategorie. Alleen volledige reserveringen kunnen door punten worden betaald. Een gedeeltelijke aflossing is niet mogelijk. Om punten i te wisselen heb je twee opties:

  1. Door te klikken op de knop "Punten inwisselen" in uw account. Vul alle relevante gegevens in in de boekingsmodule bovenaan (hotel, verblijfsperiode, enzovoort) en ga verder door op "Zoeken" te klikken. Op de resultatenpagina ziet u het aantal punten dat moet worden ingewisseld voor deze specifieke reservering. In het geval dat uw punten de reservering niet volledig dekken, zal de resultaatpagina de normale prijs weergeven.
  2. Terwijl u bent ingelogd op uw ledenaccount, krijgt u tijdens een normale boeking de mogelijkheid om te betalen met uw punten in het betalingsgedeelte. Deze optie wordt echter alleen gegeven als de totale verzamelde punten de reservering volledig kunnen dekken. Als u niet genoeg punten heeft om in te wisselen, moet u doorgaan met de normale betaalmethode.

9. Hoe kan ik mijn verzamelde of ingewisselde punten controleren?
U kunt op elk gewenst moment inloggen op uw account met uw inloggegevens op Leonardo AdvantageCLUB. Het tabblad "Mijn geschiedenis" biedt een overzicht van alle verzamelde en ingewisselde punten en toont het huidige bevestigde puntensaldo.

10. Wanneer vervallen mijn punten?
Huidige regel, beginnend vanaf 1st van januari 2016:

  • Punten blijven 18 maanden na de laatste check-out geldig binnen het ledenaccount.
  • Elke nieuwe in aanmerking komende reservering die uitcheckt binnen deze 18 maanden verlengt de geldigheid van alle andere punten op basis van de laatste uitcheckdatum.
  • Verlopen punten kunnen niet opnieuw worden ingesteld en punten kunnen niet worden overgedragen naar een ander ledenaccount.

Tot 31st In december 2015 was de volgende vervalregel van kracht:

  • In het geval van geen verdere creditering binnen één jaar, zijn de meest recente verzamelde punten verlopen.
  • Voor een nieuwe check-out binnen een jaar werd de geldigheid van bestaande punten verlengd tot een maximum van 3 jaar.

11. Kan ik punten verdienen voor twee of meer reserveringen die voor hetzelfde tijdsbestek zijn gemaakt?
Het lid heeft het recht om punten te verdienen voor slechts één kamer, specifiek voor de kamer waarin het lid heeft verbleven. Hetzelfde principe is geldig voor de korting. Als u twee kamers boekt voor hetzelfde tijdsbestek, krijgt u de korting alleen voor de eerste geboekte kamer.

12. Krijg ik de korting voor meerdere reserveringen als ik al een reservering heb voor dezelfde periode?
Nee, de korting wordt alleen toegepast op de eerste geboekte kamer.

13. Hoe kan ik een reservering annuleren binnen mijn ledenaccount?
Binnen uw ledenaccount op het tabblad "Mijn reserveringen" vindt u een lijst met alle reserveringen die verbonden zijn met uw ledenaccount. Alle aanstaande reserveringen via de website kunnen worden geannuleerd door op de knop "Annuleren" te klikken. In geval van vragen kunt u ook contact opnemen met de reserveringsafdeling van het specifieke hotel.

14. Ik kan niet al mijn reserveringen en de bijbehorende punten in mijn account zien. Hoe kan dit worden opgelost?
Neem contact op met het ondersteuningsteam van de Leonardo AdvantageCLUB via het contactformulier op de website. We controleren uw ledenaccount en passen alle nodige correcties toe.

15. Ik probeerde me meerdere keren aan te melden, maar ik krijg een foutmelding dat mijn e-mail niet wordt herkend. Wat kan ik doen?
Zorg ervoor dat uw lidmaatschap is bevestigd en geactiveerd via de link die werd ontvangen in uw welkomst-e-mail. Zodra uw lidmaatschap is geactiveerd, kunt u inloggen met de referenties die u bij uw registratie hebt gekozen.

16. Ik heb geen toegang tot het e-mailadres dat ik heb gebruikt voor mijn registratie bij de AdvantageCLUB-en ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe krijg ik toegang tot mijn ledenaccount?
Neem contact op met het ondersteuningsteam van de Leonardo AdvantageCLUB via het contactformulier op de website. Na een succesvolle hercontrole van de gegevens die in uw account zijn opgeslagen (adres, geboortedatum, telefoonnummer enzovoort), kunnen we u helpen door uw e-mailadres bij te werken in het ledenaccount.


Reward Miles sparen met "Miles & More"


1. Hoe kan ik Reward Miles sparen voor een boeking in een van de Leonardo Hotels?
Om Reward Miles te verdienen voor een kwalificerend verblijf bij Leonardo Hotels moet je lid zijn van de Leonardo AdvantageCLUB en lid zijn van Miles & More. U kunt zich gratis online aanmelden bij Leonardo AdvantageCLUB. Kies tijdens de registratie de spaarvoorkeur "Miles" met vermelding van uw frequent flyer-kaartnummer. Als u al lid bent en AdvantageCLUB-punten verzamelt, maar in de toekomst Miles & More Reward Mies wilt verzamelen, moet u zich aanmelden in uw ledenaccount en uw verdienvoorkeur wijzigen via het tabblad "Mijn account".

De regels voor in aanmerking komende reserveringen blijven dezelfde als voor een AdvantageCLUB-lidmaatschap met het verdienen van voorkeurpunten.

2. Hoe kan ik mijn verdienvoorkeur in mijn account wijzigen?
Terwijl u bent ingelogd, kunt u ervoor kiezen om punten of miles te verdienen door op het tabblad "Mijn account" te klikken. Houd er rekening mee dat een wijziging geldig is voor al uw aankomende reserveringen.

3. Kan ik zowel AdvantageCLUB-punten als Reward Miles verdienen voor hetzelfde verblijf?
Nee, als lid kunt u niet beide AdvantageCLUB-punten en Miles & More Rewards Miles verdienen voor hetzelfde verblijf. De voorkeur kan vóór een bepaald verblijf worden gewijzigd door uw lidmaatschapsprofiel online bij te werken. Een conversie van eerder verzamelde punten naar Reward Miles is niet mogelijk en vice versa. De nieuw gekozen voorkeur is geldig voor alle toekomstige boekingen.

4. Hoeveel Reward Miles krijg ik als ik besluit om Miles te verzamelen?
Voor elk kwalificerend verblijf in Leonardo Hotels in Europa en Israël, ontvangt u 500 Reward Miles, met uitzondering van de volgende hotels: Leonardo Hotel & Residenz Leipzig, SENTIDO Cypria Bay by Leonardo, Leonardo Laura Beach & Splash Resort en Leonardo Plaza Cypria Maris Beach Hotel & Spa. Opeenvolgende verblijven in hetzelfde hotel tellen als één verblijf en er wordt slechts één keer 500 gecrediteerd.

5. Waar kan ik zien hoeveel Reward Miles ik tot nu toe heb verzameld in mijn ledenaccount?
Op het tabblad "Mijn geschiedenis" heeft u een overzicht van de verzamelde AdvantageCLUB-punten en Reward Miles.

6. Wanneer worden de Reward Miles overgeschreven naar mijn "Miles & More" -account?
De Reward Miles worden binnen vier tot zes weken na uw vertrek automatisch overgeschreven naar uw frequent flyer-account. Neem contact op met ons Leonardo AdvantageCLUB-ondersteuningsteam via het contactformulier op de website voor het geval uw Reward Miles niet binnen deze periode zijn overgedragen.

7. Ik ben nog geen lid maar ik verbleef al een paar keer in het verleden bij Leonardo Hotels. Kan ik mijlen ontvangen voor een verblijf voorafgaand aan mijn registratie?
Neen. Reward Miles kunnen niet worden bijgeschreven als u niet bent geregistreerd bij onze Leonardo AdvantageCLUB voordat u uitcheckt.

8. Ik heb geprobeerd mijn Miles & More-nummer bij te werken in mijn ledenaccount. Bij het opnieuw controleren nadat ik het nummer heb opgeslagen, wordt mijn AdvantageCLUB-lidnummer weergegeven. Wat kan ik doen?
Neem contact op met het AdvantageCLUB-team om uw Miles & More-nummer opnieuw te controleren. We hebben momenteel een weergaveprobleem op onze website, dat binnenkort zal worden gecorrigeerd.